ההשפעות של תקופת הקורונה על מיומנויות חברתיות אצל ילדים
ילדים רבים הרגישו את תקופת הקורונה בצורה חריפה יותר משום שהם מתקשים בפורמט החדש שמחייב אותם להתבודד בבית עם המשפחה ולא להיות בקשר עם חבריהם בני גילם. המיומנויות הנרכשות בגילים אלה מתקבלות אך ורק כתוצאה מאינטראקציה עם ילדים נוספים וכשהקשר נעשה רק דרך זום ורק באמצעים דיגיטליים זה מחייב אותם להתמודד עם המגבלות. אי אפשר להתחבק, אי אפשר לשחק פיזית יחד, אי אפשר לשבת ולדבר פנים אל פנים ולקרוא שפת גוף ואי אפשר ללמוד איך החברים שלהם מגיבים להם ולכן הם לא מקבלים פידבק לכל מה שהם עושים. כך הם מחמיצים גם את הבקרה הטבעית שמתפתחת כתוצאה מאינטראקציה טבעית שמאזנת בין ההתנהגויות.
למצוא קבוצה מתקנת
אחת היוזמות המעשיות לפתרון בעיות אלה היא פנייה אל עמותת רקפת קבוצות לפיתוח מיומנות חברתית שמסייעת לכל מי שמתקשה בכך ונשאר מאחור ללמוד את המיומנויות האלה בסביבה תומכת. מסגרת כזאת עוזרת לילדים ולבני נוער במיוחד ללמוד את מה שנכון לעשות וכיצד להגיב באמת מבלי לגרום להשלכות חמורות בגלל תגובה לא נכונה ולא במידה. בקבוצות אלה אפשר לתרגל את התקשורת הבין אישית וללמוד כלים להתנהלות חברתית נכונה יותר תוך כדי קבלת משוב מתקן שמלמד כלים חדשים להתמודדות עם האתגר החברתי.
במקום להישאר לבד
במקום לוותר על השתלבות בחברה ולהישאר עוד יותר מאחור, מומלץ לגלוש לאתר https://rakefet-group.org.il ולמצוא קבוצות לפיתוח מיומנויות חברתיות שמסייעות לילדים בקצב שלהם ללמוד מה שהיו אמורים ללמוד ביום יום, תוך כדי מגע ואינטראקציה עם אחרים. בדרך זאת הם לומדים להגיב ולקבל ביקורת בונה מבלי להיבהל מהתוצאה. כשנמצאים ביחד במסגרת תומכת ומגוננת גם אפשר לטעות מבלי שיהיו לזה השלכות מידיות על הקשרים שלהם אלא אפשר לתקן וללמוד לעשות את זה נכון.