וסטיבוליטיס בהריון – כיצד ניתן להימנע?

רופא נשים יעקב בורנשטיין

נשים הרות רוצות לדעת שהם בריאות בכול זמן. אבל לעתים יש דימומים או בעיות וגינאליות שדורשות בדיקה ואבחון. אז מה זה וסטיבוליטיס?

וגיניסמוס או וסטיבוליטיס כרוך בהופעה חוזרת ונשנית של התכווצויות לא רצונית ומתמשכת של שריר פתח הנרתיק. מצב זה פוגע באפשרות של נשים לקיים יחסי מין בחדירה, והוא יכול להשפיע על שימוש בטמפונים או עמידה בבדיקות גניקולוגיות. וסטיבוליטיס הוא מצב של התכווצויות שעשויות להופיע גם בכל ניסיון למגע באזור הווגינה. 

מה זה וסטיבוליטיס?

מדובר במצב של כאבים חזקים שמתוארים גם כצריבה, בעירה או דקירה באזור הנרתיק. הדבר קורה בעיקר בעת חדירה לפתח הנרתיק. יש מקרים שישנה רגישות בניסיון חדירה בזמן מגע או אדמומיות מלווה בבצקות בפתח הנרתיק. בנוסף עלולה להיווצר רגישות בעת מגע ויש נשים שיתארו כאב צורב בזמן פעילות מינית.

בזמן הריון מבוצעות בדיקות שקובעות את מידת פתיחת צוואר הרחם, אך הדבר לא יסייע בפתרון הבעיה, משום שיש נשים שדווקא יחוו החמרה המצב אחרי לידה. לכן חשוב לטפל במצב עוד לפני שאת בוחרת להכנס להריון.

אבחון וטיפול

על מנת לאבחן נכון מצב כמו וסטיבוליטיס בהריון חשוב להגיע אל מומחה במיילדות וגניקולוגיה. מומחה בתחום יוכל לסייע לאבחן את המחלה ולבדוק מדוע ישנו כאב בעת יחסי מין ומדוע ישנה רגשות עצבית בפתח הנרתיק – מה שמאפיין ויסטובליס.

אבחון נכון יעזור לעבור סדרה של טיפולים אצל רופאים מומחים שלעיתים מדובר בטיפולים קצרים ולעיתים ארוכים. יש מקרים שמדובר בפחד מיחסי מין שגורם לכאב ולכן דרוש אבחון שיפנה אתכם לטיפול בקרב הגורמים הנכונים. אז זה הזמן לפנות אל רופא מומחה ולחיות חיים הרבה יותר איכותיים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
המשיכה הייחודית של מטיילים לנעלי LOWA
כשמדובר בהנעלה למטיילים בארץ וברחבי העולם, מותג אחד בולט באופן עקבי באיכותו, נוחותו ועמידותו – LOWA....
קרא עוד »
ספט 28, 2023
הקוד הקולינרי: חשיפת ההטבות שלא נשכחו מבחירה מושכלת של חברת מטבחים
תמצית הבית שוכנת לעתים קרובות במטבח שלו - חלל שעוסק בטיפוח נשמות לא פחות מאשר בשביעת התיאבון. לכן,...
קרא עוד »
אוק 17, 2023
מסיבת בר מצווה – מה כבר אפשר לחדש
היום המיוחד הזה של בני נוער אשר חוגגים בר מצווה הוא יום שבו הם חוגגים בצורה שנראית כמו מסיבה יוקרתית...
קרא עוד »
ינו 26, 2019