אימון לשיפור הרכיבה על אופניים – 4 אימונים שכל רוכב צריך להכיר

ישנם לא מעט אנשים אשר בוחרים לרכב על אופנים באופן חובבני. מדובר על אנשים שבוחרים לרכב בקבוצות או באופן עצמאי בשבילי האופנים השונים, במסלולי רכיבה מאתגרים יותר בשטח ועוד. כמובן שאימוני אופניים גם לחובבנים וגם למקצועיים יותר צריכים להתבצע בצורה הטובה ביותר ועל כן, מלבד זוג אופניים איכותיות שיש להקפיד עליהן עבור האימון, חשוב מאוד לבחור את שיטות האימון המתאימות ביותר עבור כל רוכב.

שיטות אימון רלוונטיות לרכיבה על אופניים שכל רוכב צריך להכיר

  1. בשלב הראשון, כל רוכב חייב להיות מודע לכך שעליו להיות מוכן עבור אימון רכיבה בצורה הטובה ביותר הן מבחינת ביגוד מתאים והן מבחינת אופניים מתאימות לרכיבה. רכיבה איכותית איננה גובלת בסיבוב הפדלים בלבד. אימון אופניים רלוונטי לצורך שיפור טכניקת הרכיבה. רכיבה נכונה תאפשר לכל רוכב להתקדם על האופניים שלו בצורה יותר מהירה ויותר יעילה ולא לסבול מכאבים גופניים שונים לאחר הרכיבה. לכן, שיטת האימון הראשונה היא אימון על טכניקת הרכיבה.
  2. שיטת אימון חשובה נוספת באימוני אופניים היא כמובן שיטת האימון לשיפור הרכיבה על האופניים ושיפור הסיבולת של הרוכב. כלומר, היכולת שלו להתמודד עם מאמץ לאורך זמן מבלי להתעייף. בשיטה זאת הרוכב ילמד כיצד לפתח את הסיבולת שלו במהלך הרכיבה על האופניים.
  3. שיטת אימון נוספת היא שיטת אימון הרלוונטית לצורך שיפור הכח של הרוכב. בכדי לרכב על אופניים בצורה מקצועית לא די בסיבולת, אלא גם בכח כאשר מדוושים. הפעלת הלחץ על הדוושות חייבת להתבצע בכח ועל כן, בשיטת אימון זו יש לחזק את כח הרגליים באמצעות תרגילים המבוססים על משקל גוף.
  4. אחד מסוגי האימונים החשובים ביותר באימון אופניים הוא כמובן חימום ומתיחות. לפני כל אימון אופניים מכל סוג חשוב מאוד להכין את הגוף לקראת הפעילות. 

קראו על איך מתכוננים לאימון לחצי איש ברזל

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם מהבלוג שלנו