מהו מחקר שוק ולמי הוא נועד?
מחקר שוק הוא אחד החלקים הוותיקים והחשובים ביותר בחיי העסקים. זה עוזר לחברות לעקוב אחר הלקוחות שלהן ולגלות מה הם מחפשים. השימוש בחקר שוק בעולם הדיגיטלי אינו שונה מאשר בעולם הפיזי. אנחנו צריכים להבין מה הלקוחות שלנו רוצים, איך הם מבטאים זאת ואיך אנחנו יכולים לשמח אותם.
כיצד עוזר לחברה מחקר השוק שהיא מבצעת?
מחקר שוק הוא תהליך שעוזר לחברות להבין את השוק שלהן ואילו מוצרים או שירותים הלקוחות שלהן מחפשים. כתוצאה מכך, החברה יכולה לבצע שינויים ולפתח מוצרים חדשים שישרתו טוב יותר את לקוחותיה.
כשזה מגיע למחקר שוק, ישנם מספר סוגים שונים של גישות שחברות משתמשות בהן. לדוגמה, חברות מסוימות עשויות לערוך סקרים כמו סקר sms או קבוצות מיקוד על מנת להבין איזה סוג של לקוחות יש להן וכיצד הם רוצים לקבל שירות. סוג זה של מחקר נקרא מחקר איכותני מכיוון שהוא משתמש בשיטות איכותניות כמו סקרים או קבוצות מיקוד על מנת לאסוף מידע מאנשים שאינם מעורבים בתהליך הפיתוח בפועל.
עם זאת, חברות אחרות עשויות לערוך מחקר שוק כמותי באמצעות תוכנות מחשב כמו מערכת המחשוב הקוגניטיבי של יבמ ™Watson המשתמשת בטכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) כדי לזהות צרכים ומגמות בשוק ולאחר מכן להסיק את הפתרון הטוב ביותר עבור צרכים אלו על סמך נתונים שנאספו באמצעות ראיונות עם בעלי עניין בשלבים שונים של פיתוח המוצר.
למי חשוב לערוך מחקר שוק?
מחקר השוק הוא חלק מכריע בכל סוג של עסק. לחברות חשוב להבין את השוק ומה עושות התחרות. הם צריכים לדעת מה השוק רוצה כדי שיוכלו ליצור מוצרים שיספקו אותו. מחקר שוק הוא גם חלק מרכזי בכל סוג של אסטרטגיה שיווקית. זה עוזר להבין איך הלקוחות משתמשים במוצר שלהם והיכן הם מוכנים להוציא את כספם.
אמנם ישנם סוגים רבים ושונים של מחקר שוק, אך ישנם שני סוגים עיקריים: מחקר מקוון ולא מקוון, קבלו מידע באתר חברת מחקר. מחקר שוק מקוון כולל הסתכלות על האופן שבו אנשים משתמשים במוצר או שירות באינטרנט או בערוצי מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר וכו'. מחקר שוק לא מקוון כולל התבוננות באנשים בשטח על מנת לגלות כיצד הם משתמשים במוצר או בשירות שלהם וכיצד הם מתנהגים כלפיו.