תמונה שווה 1000 מילים – מה עומד מאחורי הביטוי הזה?

כאשר אנו רוצים לתאר סיטואציה או חיזיון בו חזינו, אנו מנסים לתאר זאת בכמה שיותר מילים. לעומת זאת ישנם מקרים שאנו רוצים לתאר בכמה שפחות מילים, על מנת שמי שאנו מתארים לו את התרחיש – ירגיש כאילו היה איתנו בסיטואציה או במקום. ואכן, לעיתים תיאורים במילים או בכתב, יכולים לפתוח את עולם הדמיון, כמו גם לאפשר עניין בעת דיון, בשיעור, או בעת הצגת מצגת בהרצאה.

עם זאת, ישנם מקרים בהם תמונה אחת יכולה להיות שווה לאלף מילים, בעוד שצילום של רגע יוצא דופן שלא ניתן לשחזר, ביצירת אימג' של אדם ספציפי, או יצירת תוכן צילומי נכון – יכול להעביר מסר מדויק עבור מי שצופה בתמונות. לכן הפתגם הידוע אינו מש מן העולם והוא רלוונטי בלא מעט תרחישים.

אבל מתי כדאי להשתמש בתמונות?

אם בעבר תמונות נועדו להנציח, להזכיר ולתעד אנשים, כמו גם סיטואציות, תרחישים ותקופות שונות של האנושות ושל העולם – הרי שכיום, ישנם אין סוף תצלומים אשר נודעו (מלבד העברת אינפורמציה דרך תמונה) להעביר רעיון, לספק תוכן שיווקי, מסר או כל אלמנט אחר. בכך, ישנם צילומים המתאימים עבור בעלי עסקים אשר בוחרים מבנק תמונות מגוון צילומים של חפצים, אנשים, בעלי חיים, נופים, מכוניות, דמויות מאוירות ועוד.

מתי כדאי להשתמש בבנק תמונות?

שימוש בבנק תמונות מתוך שלל אתרים להורדת תמונות נעשה בכך כלל על ידי יוצרים, אמנים, מעצבים, משרדי פרסום, חברות קידום ובניית אתרים, חברות מסחריות, וכן על ידי אנשי עסקים פרטיים אשר רוצים לעצב אתרי אינטרנט, דפים עסקיים, פליירים, עלונים וכל תוכן שישווק ויפרסם את בית העסק.

בעת בניית אתרים למשל, מתבצעת בחירת תמונות ממאגרים שונים ובינלאומיים, בעוד שישנן חברות קידום ושיווק שיתמחו בעיצוב אתר והתאמת הצילומים המתאימים ביותר עבור בעברת מסרים. בכך הופכות התמונות להיות חלק אינטגרלי בשיווק בית העסק, כאשר  באמצעותן אפשר בתמונה אחת להעביר מגוון מסרים ולעורר הזדהות, אהדה, צורך במוצר או שירות, ולבסוף פנייה ויצירת קשר עם בעל העסק או עם הגורם המשווק.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם מהבלוג שלנו