קרטוקונוס בעין אחת, גם זה אפשרי

קרטוקונוס הוא מצב שכיח בו הקרנית הופכת דקה ולא סדירה. זה גורם לראייה מטושטשת ועלול להוביל לקטרקט, גלאוקומה או עיוורון. זוהי אחת מבעיות העיניים הנפוצות ביותר ויכולה לגרום לאי נוחות משמעותית למטופלים.

המטרה העיקרית של מאמר זה היא לדון במצב של קרטוקונוס בעין אחת. קרטוקונוס היא הפרעה שבה הקרנית מאבדת בהדרגה את יכולתה לתפקד כראוי. זה יכול להיות פרוגרסיבי או פתאומי. קרטוקונוס מתקדם הוא הצורה השכיחה ביותר של מחלה זו והיא פוגעת בדרך כלל באנשים בגילאי 20-40. לאנשים עם מחלה זו אין תסמינים, אך בדרך כלל הם אינם מסוגלים לראות מתוך עין אחת עקב הצטברות נוזלים בעין זו. הקרנית עלולה להיות עכורה וייתכנו גם ניוון מקולרי או נזק לעצב הראייה.

יש הרבה מיתוסים סביב קרטוקונוס. אנשים רבים חושבים שזו מחלה נדירה. עם זאת, ניתן למצוא אותו בשתי העיניים, והסוג הנפוץ ביותר נקרא גם ניוון קרנית.

קרטוקונוס היא מחלת עיניים נדירה ומתקדמת הפוגעת בקרנית, למדו על תסמינים של קרטוקונוס. הוא מאופיין בדילול מתקדם של הקרנית, מה שמוביל לחסימת ראייה. המצב יכול להוביל לעיוורון בעין אחת ולאובדן ראייה קבוע בעין השנייה.

מה אנחנו יודעים על המחלה? 

המצב הנוכחי של הקרטוקונוס מבוסס על כמה מחקרים. מחקרים אלו אינם חד משמעיים ולא פורסמו בכתבי עת עם ביקורת עמיתים. אנחנו יכולים לעשות ניחושים מושכלים רק על סמך מה שאנחנו יודעים מהמחקרים האלה.

קרטוקונוס הוא הגורם השכיח ביותר לאובדן ראייה ועיוורון בקרב אנשים מעל גיל 40. זוהי מחלה מתקדמת, ניוונית הפוגעת בקרנית ובעדשת העין. עם תחילתו, החולים מאבדים את יכולתם להתמקד באובייקטים במרחק קרוב ואינם יכולים לראות היטב באור בהיר.

השכיחות של קרטוקונוס עולה, והיא הסיבה השכיחה ביותר לאובדן ראייה אצל אנשים עם ראייה תקינה. ניתן לטפל במצב על ידי תיקון כירורגי או טיפול כירורגי ולא כירורגי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גרביים מעוצבים – כי נמאס כבר מגרביים משעממים!
כל אחד מאיתנו קם כל יום ואחד הדברים הראשונים שהוא עושה כדי להתחיל את היום זה להתלבש. כן להתלבש, לעבור...
קרא עוד »
מרץ 23, 2021
תפילה במירון
ברחבי העולם יש מקומות קדושים. אלו מקומות מיוחדים שיש להם סגוליות מיוחדת ושם נענות התפילות באופן יוצא...
קרא עוד »
אפר 06, 2020
מנקות פרטיות תמיד מבריזות! רק חברת ניקיון!
בית נקי זו דרישה די בסיסית, ומקום עבודה נקי זו דרישה שהיא בגדר של חובה. זה הרבה יותר מאשר החיוניות של...
קרא עוד »
דצמ 22, 2018