משמעות הצבעים בלוגו
לוגו מעביר מסר. הוא מגלם איכויות שמשתהות במוחם ובראשם של קהל היעד שלכם. לבחירת צבעי הלוגו ישנה השפעה רבה על המסרים שהוא משדר החוצה. כשהצבע משתנה גם המסר משתנה. צבע מעביר מסר באופן שהוא לא מילולי, והוא דרך התקשורת הטובה ביותר שבה נוכל להשתמש בעיצוב הלוגו.
כמעט ואין רגע נתון שבו אנחנו לא נחשפים לצבעים. אין ספק שאיננו יכולים להישאר אדישים אליהם. המוח שלנו מגיב במהירות לצבעים. המסרים התת הכרתיים שאנחנו מקבלים מצבע בעצם מעצבים את המחשבות שלנו. ועדיין, חשוב לזכור שצבעים הם מאוד סובייקטיביים. אדם אחד יכול להגיב לצבע בצורה שונה לגמרי מאדם אחר.
לפני הכול, חשוב שנבין – מה זה בכלל צבע? צבעים למעשה הם תופעה פיזיקלית פשוטה אבל הם גם תופעה פסיכולוגית (הפרשנות שהמוח שלנו נותן למה שהעין שלנו קולטת). כבר בילדותינו המוקדמת, למדנו לפתח רגישות כלפי צבעים ולבצע פעולות יום יומיות כשאנחנו מסתמכים על צבעים. באותו רגע שאנחנו רואים את הצבע – אנחנו מגיבים. זה קורה מהר יותר מהזמן שיקח לנו לקרוא מילה אחת. למעשה, המוח שלנו עושה חיבורים של צבעים וצורות לפני שהוא יודע בכלל על מה אנחנו מסתכלים. וזה קורה גם בבגרותינו כמובן. למשל, כשאנחנו נוהגים ברכבנו ומגיעים לרמזור – אנחנו מיד יודעים מה עלינו לעשות. אם הרמזור בצבע אדום אנחנו עוצרים, אם הוא מראה צבע ירוק אנחנו ממשיכים. וכל זה קורה תוך שבריר שניה, בלי הסברים, בלי מילים, בלי יותר מידי מחשבה. במקרה הזה, הצבע אף מורה לנו מה לעשות ובמהירות.
היום אנחנו יודעים כמה חזק הקשר בין צריכה לבין צבעים, ידע שנצבר באמצעות עשרות מחקרים וניסויים, ולכם, בבניית מותג, הכולל תהליך של עיצוב לוגו – בחירת הצבעים והשילוב ביניהם היא קריטית להצלחת המותג. לבחירת הצבע בתהליך המיתוג העסקי יש חשיבות רבה, מכיוון שהצרכנים קודם תופסים במוחם את צבעי הלוגו ורק אחר כך קולטים את יתר הפרטים – שם, צורה, תוכן ועוד. הדבר נכון גם כשמדברים על הצבעים שיופיעו גם בחבילת מיתוג לעסק.
לצבע יש תכונה קולקטיבית. הוא קליט, הוא זכיר והוא ממגנט. היא אינו תלוי במילים או שמות. אם עושים שימוש נכון בצבע במיתוג עסקי – המוצר יעורר את תשומת הלב של הצרכנים. הצבע מתקשר לרגשות, תכונות ומצבי רוח. הצבע נתון לחיבור אסוציאטיבי הוא סופג משמעות. צבעים הפכו למאגרים של אסוציאציות אשר מוכרות לרבים.
הצבעים "נוגעים" בליבנו. עוד מילדותינו לימדו אותנו כיצד לפתח רגשות לצבעים. מבין התכונות שמביאים איתם הצבעים הבולטת ביותר היא המשמעות הרגשית. צבעים נוטים להשרות על הצופים שלהם אווירה רגשית. חיבור נכון בין המותג לצבעים הנכונים לא רק שימשוך את תשומת לב הצופה אלא גם לא תשאיר אותו אדיש למוצר או לשירות.